چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

یازدهمین نمایشگاه مبلمان در مشهد آغاز شد | پتانسیل بالای صنعت مبلمان و روشنایی، چشم انتظار حمایت + فیلم

  • کد خبر: ۱۸۰۷۲۳
  • ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۶
یازدهمین نمایشگاه مبلمان در مشهد آغاز شد | پتانسیل بالای صنعت مبلمان و روشنایی، چشم انتظار حمایت + فیلم
یازده. مین نمایشگاه تخصصی صنعت مبلمان، لوستر، روشنایی، دکوراسیون و معماری داخلی در نمایشگاه بین المللی مشهد از ۱ تا ۴ شهریور ماه در حال برگزاری است.

به گزارش شهرآرانیوز، صنعت مبلمان و دکوراسیون داخلی یکی از صنایع مهم کشور به شمار رفته و این صنعت نقش کلیدی در گردش مالی کلی اقتصاد ایران ایفا می‌کند در هیمن راستا یازدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت مبلمان، لوستر، روشنایی، دکوراسیون و معماری داخلی در نمایشگاه بین المللی مشهد از ۱ تا ۴ شهریور ماه در حال برگزاری است و در این نمایشگاه تولید کنندگان به ارائه جدیدترین محصولات می‌پردازند.

جبلی، یک تولید کننده مبل در یازدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت مبلمان، لوستر، روشنایی، دکوراسیون و معماری داخلی در خصوص پتانسیل صادرات مبلمان کشورمان اظهار کرد: پتانسیل تولید مبل ایران بسیار بالا بوده و در کشور‌های آسیا تنها ترکیه و ایران مبل تولید می‌کنند.

وی افزود: در مبل راحتی ترکیه و در مبل سلطنتی ایران جزو تولیدکنندگان برتر بوده و در دنیا شناخته شده هستند.

این تولید کننده مبل با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی سلیمانیه در عراق بیان کرد: در حال حاضر به دلیل کاهش ارزش پول ملی تولید کنندگان در ایران بیش از فروش داخلی تمایل به صادرات مبل دارند.

وی درباره برگزاری یازدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت مبلمان، لوستر، روشنایی، دکوراسیون و معماری داخلی بیان کرد:، چون تولیدکنندگان در همه شهر‌های ایران متمرکز نیستند برگزاری این نوع نمایشگاه باعث می‌شود تنوع در شهر‌های کوچکتر بالا رود و مشتری نیز با محصولات جدید آشنا شود.

همچنین نیکدل، یک تولید کننده مبل نیز در خصوص صادارت مبلمان کشورمان اظهار کرد: تولید کنندگان در ارسال کالا به کشور‌های همسایه با چالش‌هایی در زمینه حمل و نقل، تحویل و کابوتاژ کالا مواجه هستند.  

وی با اشاره به چالش‌های تولید مبلمان عنوان کرد: در حال حاضر تولید کنندگان با نوسانات قیمت مواد اولیه رو به رو هستند که این موصوع به تولید کننده لطمه می‌زند.

نیکدل درباره کارآفرینی در صنعت چوب و مبلمان گفت: این صنعت به نیروی زیادی نیاز دارد، اما طی چند سال اخیر تمایل نیرو‌ها برای فعالیت در این صنعت کمرنگ‌تر شده است، زیرا به دلایل اقتصادی ممکن است برای نیروکار فعالیت در این زمینه صرفه اقتصادی نداشته باشد.  

وی افزود: همچنین برگزاری این نوع نمایشگاه‌ها موجب ارائه بهتر کالا به مشتری خواهد شد.

در ادامه مدیر مجموعه ایوان فرش در نمایشگاه بین المللی اظهار کرد: مجموعه ایوان فرش سابقه ۵۰ ساله‌ای در زمینه فروش فرش در کشور داشته و این مجموعه در مشهد ۶ شعبه مستقل دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه مشهد شهر زیارتی است امکانات خوبی را برای ارائه محصولات به زائران از جمله زائران حوزه خلیج فارس فراهم کرده‌ایم.

مدیر مجموعه ایوان فرش در نمایشگاه مشهد در زمینه صادارت فرش تصریح کرد: صنعت فرش صنعتی اشتغالزا و ارزآوری است، اما در زمان بیماری کرونا و بعد از آن به دلیل عدم حمایت‌های بخش دولتی و مسایل تحریمی افت نسبی در زمینه صادارت فرش ایجاد شده  که می‌توان با انجام برنامه ریزی‌ها مناسب صادارت فرش را می‌توان افزایش داد.

وی با اشاره به تمایل کشور‌های حاشیه خلیج فارس برای خرید فرش ایرانی تصریح کرد: اگر از این صنعت و بخش خصوصی حمایت شود می‌توان بازار خوبی برای صادارت فرش ایران رقم زد.

روزبه بهمنی، یک تولید کننده تخت و سیسمونی اظهار کرد: مجموعه ما به آلمان و امارات و کشور‌های دیگر کالا صادر می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت کیفیت کالای چوب در زمینه صادارت افزود: برای صادارت کالا باید تولید کنندگان کیفیت محصولات خود را ارتقا دهند. مجموعه ما در ابتدا مشکلاتی در زمینه کیفیت کلا برای صادارت وجود داشت که با تلاش این مشکل مرتفع شد. طی چند سال اخیر نوسان قیمت مواد اولیه تولید کننده‌ها را با مشکلات زیادی رو به رو کرده است.  

مهردادرضامند، یک تولید کننده لوستر و دکوراسیون داخلی در خراسان رضوی تصریح کرد: سی سال است که در  صنعت روشنایی و لوستر فعال هستم. کل این محصولات قبلا از چین به کشور وارد می‌شد، اما اکنون صفر تا صد لوستر در کشور تولید می‌شود و کشور‌های همسایه  و حاشیه خلیج فارس از این محصولات به خوبی استقبال می‌کنند.

وی افزود: حتی به مشتریان در کشور‌های خارجی نیز مشاوره داده می‌شود. مشتریان اروپایی از هلند، آلمان و .. نیز به دلیل قیمت پایین تمام شده این نوع کالا در ایران در مقایسه با کشور‌های اروپایی از محصولات ایرانی استقبال می‌کنند. کشور ما و خراسان رضوی پتانسیل بالای در زمینه صنعت روشنایی و دکوراسیون داخلی دارد، اما در این خصوص باید تولید کنندگان در حوزه تامین مالی حمایت شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->